Windows 10/11
- Als u Windows gebruikt, kunt u OneDrive vinden door te zoeken in het startmenu. Klik linksonder op het Start icoontje en typ nu “OneDrive”.
- Inloggen of Account aanmaken: Log in met uw Microsoft-account. Als u er nog geen heeft, kunt u er een aanmaken.
- Na het inloggen kunt u de locatie zien van uw OneDrive Map, hier komen de bestanden te staan die mee worden genomen in de back-up. Selecteer nu volgende.
- Mappen kiezen: u krijgt nu te zien welke mappen worden meegenomen in de back-up. Dat zijn standaard de volgende mappen: Documenten, Afbeeldingen, Desktop, Muziek & Video’s.
- Na het kiezen van de mappen die u mee wilt nemen in de back-up kiest u voor Back-up starten. OneDrive gaat er nu een back-up maken van de bestanden op deze locatie.
- Klik op het OneDrive-pictogram in uw systeemvak (rechts onderaan uw scherm), om de voortgang te zien van de back-up. Als er staat “Uw bestanden zijn gesynchroniseerd” is de back-up compleet.
- Automatische Back-up: Elke keer dat u uw bestanden wijzigt of nieuwe toevoegt aan de gesynchroniseerde mappen, worden deze automatisch geüpload naar OneDrive. Dit zorgt ervoor dat uw back-up altijd up-to-date is.
- Bestanden herstellen: Als u een bestand wilt herstellen zoekt en opent u “verkenner” via het startmenu.
- Vervolgens ziet u nu in het linkermenu “OneDrive” staan. Als u rechtermuis klik hierop uitvoert gaat u over de OneDrive optie heen en kiest u voor “Online weergeven”.
- Er opent nu een nieuw internet venster. Kies dan hierna in het linkermenu voor de “Prullenbak” en hier zou u verwijderde bestanden kunnen herstellen door ze aan te vinken en vervolgens op “Terugzetten” te klikken.
Hulp nodig? Contacteer Techxperts: Mocht u tijdens dit proces vragen hebben of hulp nodig hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met Techxperts via info@techxperts.nl of bel ons op 085-0604647.
Met vriendelijke groet,
Techxperts